EGILEA: Ander Madinabeitia
Lanaren banaketa zuzen bat egitea ez da erraza. Orokorrean beti daude lan errazago edo zailagoak, gehiago edo gutxiago gustatzen zaizkigunak, hobeto edota okerrago ematen zaizkigunak, horren arabera lanean inbertituko dugun denbora desberdina izango da. Hori gutxi ez balitz, taldean giro ona izateko lan desorekarik ez izatea komeni da, honek gatazkak sor baititzake taldean, taldekideen artean eta zuzendariarekin.
Lanaren banaketa zuzen bat egitea ez da erraza. Orokorrean beti daude lan errazago edo zailagoak, gehiago edo gutxiago gustatzen zaizkigunak, hobeto edota okerrago ematen zaizkigunak, horren arabera lanean inbertituko dugun denbora desberdina izango da. Hori gutxi ez balitz, taldean giro ona izateko lan desorekarik ez izatea komeni da, honek gatazkak sor baititzake taldean, taldekideen artean eta zuzendariarekin.
Zuzendariak banaketa egin aurretik taldekideak ezagutu behar ditu, beraz, taldekide bakoitza aurkeztea eta gustuko dituen atazak aipatzea, taldeari hasiera emateko modu egoki bat da. Honek zuzendariari taldekideak ezagutu eta rol banaketa egiteko zer pentsa emango dio.
Zuzendariak
ezin du taldeari aipatu gabe lan banaketa bezalako erabaki
garrantzitsu bat hartu. Beraz, taldekideen aurkezpenaren ondoren
zuzendariak ideiak antolatu eta taldeari proposamen bat egin behar
dio. Baliteke taldeak proposamena gustuko ez izatea. Horrela bada,
zuzendariak beste antolaketa bat proposatu lezake, taldekide guztien
oniritzia ezinbestekoa taldearen funtzionamendu onerako.
Taldearen
lan banaketan taldekide bati esleitu zaion rola gustatu ez bazaio,
horren arrazoiak zein diren kontuan hartu behar dira. Horretarako
zuzendariaren eta taldekidearen artean hizketaldi bat egin behar da
arazoaren erroa zein den identifikatzeko. Elkarrizketa honek, batetik
taldekidea konbentzitzen lagundu dezake eta ondorioz, lanaren
banaketaren arazoa konpondu. Eta bestetik, azaldutako
lan banaketa ez gustatzearen arrazoiak zein diren
identifikatuz proposamen egokiago bat egiten lagundu dezake. Aldi
berean, zuzendariak taldekidearen arrazoiak pisuzkoak ez direla uste
badu, proposatutako lan banaketarekin jarraitu ahal izango du.
Arrazoi pisutsuen identifikazioak beste ikasitako lekzio baterako
emango luke.
Esan
bezala, batzuetan ez da posible izaten taldekide guztiak lan
banaketarekin gustura geratzea. Kasu horietan, lan kargaren
banaketarekin ere joka daiteke, hau da, banaketa egiteko garaian
rolekiko preferentziaz gain inbertitu beharreko esfortzua kontuan
hartu eta banaketa justuago bat egin, beti ere oreka bat mantenduz.
Adibidez, gustukoa duen rol bat tokatu zaion taldekideari gutxiago
kostatuko zaio proiektuan ordu kantitate altu bat eskaintzea, bere
rola gustuko ez duen taldekide bati baino.
Proiektuan
zehar, periodikoki zuzendariak partaideen ataza bakoitzaren egoeraren
berri emango dion azterketa bat egin beharko du. Azterketa honek
partaide bakoitzaren lanarekin dituen erraztasunak, denborak,
zailtasunak, etab. kontrolatuko ditu. Kasu bereziren batean
birplanteamendu bat ere egin daiteke geratzen diren atazekin, beti
ere aurreko planteamendua eta ordurarteko lanak kontuan hartuta.
Honek taldekideen arteko oreka bermatuko luke.
Bukatzeko,
planteamendu honek funtzionatu dezan ezinbestekoa da taldekideek
Kodigo
etikoa errespetatzea. Kontrako kasuan lan banaketa
hoberena eginda ere taldeak ez luke funtzionatuko.
No comments:
Post a Comment